Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2016

4ος Διαγωνισμός Λογικής LogiGame




ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ 


ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23/12/16



ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
4ο Παιχνίδι Λογικής – «LogiGame»
Σας ενημερώνουμε ότι το ΕΠΕΣ του Σχολείου μας, σε συνεργασία και με την υποστήριξη της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει το 4ο Διασχολικό Παιχνίδι Λογικής – «LogiGame» με τη συμμετοχή μαθητών όλων των τάξεων δημόσιων και ιδιωτικών Γενικών Λυκείων και μαθητών Γ Γυμνασίου που ανήκουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
Το Παιχνίδι Λογικής LogiGame θα διεξαχθεί το Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 11.00 πμ (ώρα προσέλευσης: 10.30) στις εγκαταστάσεις του 1ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης και του Πειραματικού ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Εύοσμου.  Οι ημιτελικοί και τελικοί γύροι πρόκειται να πραγματοποιηθούν στο 1ο Πειραματικό Λύκειο «Μανόλης Ανδρόνικος» το απόγευμα (ώρα έναρξης 17:00 μμ ημέρα Σάββατο 14/1/2017) ή μετά τους πρώτους γύρους το πρωί αν το Παιχνίδι διεξαχθεί σε ένα μόνο σχολείο.

Η Επιστημονική Επιτροπή του Διαγωνισμού απαρτίζεται από τους παρακάτω:
1.      Μιχαηλίδου Χριστίνα, Μαθηματικό, 1ο Πειραματικό Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος».
2.      Γραμματικοπούλου Αρχοντία, Μαθηματικό, 1ο Πειραματικό Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος».
3.      Πούλο Ανδρέα, Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών Δ.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης.
4.      Ντόζη Ευαγγελία, Κοεμτζόπουλος Λάζαρος, Λεοντής Παναγιώτης, Τζώτζης Ευάγγελος, φοιτητές του Α.Π.Θ.

Η Οργανωτική Επιτροπή του Διαγωνισμού αποτελείται από τους: 
1.       Ανανιάδη Παναγιώτη, Περιφερειακό Διευθυντή Α΄Βάθμιας και Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,
2.       Αποστολίδη Απόστολο, Διευθυντή Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης,
3.       Φριλίγκο Στυλιανό, Διευθυντή του 1ου Πειραματικού Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος»,
4.       Μιχαηλίδου Χριστίνα, Μαθηματικό του 1ου Πειραματικού Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος»,
5.       Γραμματικοπούλου Αρχοντία, Μαθηματικό του 1ου Πειραματικού Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος»,
6.       Παπαδάκη Κωνσταντίνο, Διευθυντή του Πειραματικού Γ.Ε.Λ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου.
7.       Τσαμούρη Αικατερίνη, Μαθηματικό του Πειραματικού Γ.Ε.Λ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου.


Έπαθλα Παιχνιδιού Λογικής
Για τους μαθητές των τριών νικητριών ομάδων (3x3=9) θα δοθεί από ένα βιβλίο του χορηγού του παιχνιδιού.


Τα σχολεία που επιθυμούν να συμμετέχουν στο Διαγωνισμό, παρακαλούνται μέχρι την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016  να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά  την αίτηση συμμετοχής στη σελίδα: https://goo.gl/forms/aFamAjKSLvXmE2zn1



·           Επισυνάπτεται ο κανονισμός των παιχνιδιών.
·           Ιστοσελίδα με θέματα από τον 1ο, 2ο και 3ο Διαγωνισμό καθώς και μια εφαρμογή για κινητά και ταμπλέτες: http://logilexigame.blogspot.gr/p/blog-page_11.html


Για το ΕΠΕΣ του Σχολείου
Ο Πρόεδρος                                                                                  Ο Διευθυντής

Πολάτογλου Χαρίτων                                                              Φριλίγκος Στυλιανός

Αν. Καθηγητής ΑΠΘ




ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΛΟΓΙΚΗΣ
Ο 4ος διαγωνισμός Λογικής LogiGame επεκτείνεται και εφόσον ο αριθμός των συμμετοχών είναι ικανός πρόκειται για το σχολικό έτος 2016-2017 να διεξαχθεί σε δυο σχολικές μονάδες, αυτή του 1ου Πειραματικού Λυκείου «Μανόλης Ανδρόνικος» η οποία και είναι η διοργανώτριά του και του Πειραματικού ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Εύοσμου. Σε κάθε μια από τις παραπάνω σχολικές μονάδες θα διεξαχθούν οι τρείς πρώτες φάσεις (ώρα έναρξης 11:00 πμ ημέρα Σάββατο 14/1/2017) ενώ οι ημιτελικοί και τελικοί γύροι πρόκειται να πραγματοποιηθούν στο 1ο Πειραματικό Λύκειο «Μανόλης Ανδρόνικος» (ώρα έναρξης 17:00 μμ ημέρα Σάββατο 14/1/2017). Εφόσον ο αριθμός των συμμετοχών δεν είναι ικανός, οι ημιτελικοί και τελικοί γύροι ακολουθούν τις τρεις πρώτες φάσεις (που θα γίνουν δύο αντί για τρείς όπως και στον 3ο Διαγωνισμό LogiGame).


Οι μαθητές διαγωνίζονται σε ομάδες των τριών ατόμων (σε περίπτωση που την ημέρα του διαγωνισμού προκύψει κάποιο πρόβλημα με ένα μέλος από τα τρία η ομάδα δύναται να διαγωνισθεί και με δυο παίκτες).

Α΄ ΦΑΣΗ: Συμμετέχουν όλοι

Σε κάθε αίθουσα διαγωνίζονται περίπου 6-8 ομάδες μαθητών. Τα θέματα είναι κοινά για όλες τις ομάδες σε όλες τις αίθουσες. Τα θέματα – ερωτήσεις είναι 6. Τρόπος βαθμολόγησης: 2 βαθμοί για κάθε σωστή απάντηση, 0 βαθμοί σε περίπτωση που δεν δοθεί καμία απάντηση, -1 βαθμός για λάθος απάντηση. Οι 5 ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και η μια είναι ερώτηση bonus με διπλασιασμό μονάδων και ανοιχτού τύπου. Από κάθε σχολείο – εξεταστικό κέντρο προκρίνονται στην Γ΄ Φάση οι 15 πρώτες σε βαθμολογία ομάδες από το σύνολο των αιθουσών. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στη Γ’ Φάση περνάνε όσοι έχουν την ίδια βαθμολογία της 15ης θέσης. Οι υπόλοιπες παίρνουν μέρος στη Β΄ Φάση, «Δεύτερη Ευκαιρία».

Β΄ ΦΑΣΗ – ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

Στη φάση αυτή συμμετέχουν οι ομάδες που δεν προκρίθηκαν από την Α΄ Φάση. Διεξάγεται με τον ίδιο τρόπο με την προηγούμενη μόνο που οι ερωτήσεις είναι 7. Οι 5 ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής, η 6η είναι ερώτηση bonus με διπλασιασμό μονάδων και ανοιχτού τύπου και η 7η είναι ερώτηση ταχύτητας πολλαπλής επιλογής στην οποία σε περίπτωση ισοβαθμίας λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος απάντησης. Από αυτήν την φάση περνούν στον ημιτελικό σε επίπεδο σχολείου οι δυο πρώτες σε βαθμολογία ομάδες από κάθε αίθουσα.

Γ΄ ΦΑΣΗ – ΜΙΚΡΌΣ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ

Διεξάγεται με τον ίδιο τρόπο με τις προηγούμενες φάσεις με θέματα αυξημένης δυσκολίας, αλλά και πάλι από όλες τις κατηγορίες ερωτήσεων. Οι 5 ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και η μια είναι ερώτηση bonus με διπλασιασμό μονάδων και είναι ανοιχτού τύπου. Από αυτήν την φάση περνούν στον μεγάλο ημιτελικό, που θα διεξαχθεί το απόγευμα στο 1ο Πειραματικό ΓΕΛ «Μανόλης Ανδρόνικος» οι 9 πρώτες σε βαθμολογία ομάδες από το σύνολο των αιθουσών. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στη  Δ’ Φάση περνάνε όσοι έχουν την ίδια βαθμολογία της 9ης θέσης.

Δ΄ ΦΑΣΗ – ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ ΣΤΟ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
Στη φάση αυτή συμμετέχουν τουλάχιστον 18 ομάδες (εννιά ομάδες από κάθε σχολείο που είχαν την υψηλότερη βαθμολογία σε επίπεδο σχολικής μονάδας, σε περίπτωση ισοβαθμίας στη Γ’ φάση περνάνε επιπλέον ομάδες στη Δ’). Διεξάγεται με τον ίδιο τρόπο με τις προηγούμενες φάσεις με θέματα αυξημένης δυσκολίας, αλλά και πάλι από όλες τις κατηγορίες ερωτήσεων. Οι 5 ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και η μια είναι ερώτηση bonus με διπλασιασμό μονάδων και είναι ανοιχτού τύπου. Από αυτήν την φάση περνούν στον τελικό οι 6 πρώτες σε βαθμολογία ομάδες από το σύνολο των αιθουσών. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στον τελικό (Ε’ Φάση) περνάνε όσοι έχουν την ίδια βαθμολογία της 6ης θέσης.


Ε΄ ΦΑΣΗ –ΤΕΛΙΚΟΣ ΣΤΟ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»
Στη φάση αυτή συμμετέχουν τουλάχιστον 6 ομάδες (σε περίπτωση ισοβαθμίας στη Δ’ φάση περνάνε επιπλέον ομάδες στην Ε’). Διεξάγεται με τον ίδιο τρόπο με τις προηγούμενες φάσεις με θέματα αυξημένης δυσκολίας, αλλά και πάλι από όλες τις κατηγορίες ερωτήσεων. Οι 9 ερωτήσεις είναι πλέον ανοιχτού τύπου και οι απαντήσεις ελέγχονται από κατάλληλη επιτροπή κριτών. Η 9η ερώτηση είναι ερώτηση Bonus με διπλασιασμό πόντων ενώ σε περίπτωση ισοβαθμίας δίδεται και μια ερώτηση ταχύτητας (αυτός που απαντά πρώτος και σωστά παίρνει τους αντίστοιχους πόντους). Νικητές ανακηρύσσονται οι τρεις ομάδες που θα συγκεντρώσουν τους περισσότερους βαθμούς.


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΛΟΓΙΚΗΣ
Ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει ερωτήσεις λογικής και γρίφους πολλαπλής επιλογής και ανοιχτού τύπου. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις προβάλλονται στον διαδραστικό πίνακα και πρέπει να απαντηθούν σε συγκεκριμένο χρόνο στο απαντητικό φύλλο της ομάδας. Οι υπεύθυνοι των αιθουσών κυκλώνουν με κόκκινο τις απαντήσεις των ομάδων στα φύλλα τους ή σημειώνουν την απάντησή τους, ώστε να μην αλλάξουν κατά τη διάρκεια της δημοσιοποίησής τους μέσα στην τάξη.
Παράδειγμα Γρίφου: Τα προβλήματα γρίφων έχουν ως σκοπό να αναδείξουν την ικανότητα των μαθητών να σκέφτονται δημιουργικά, να κατανοούν και να κάνουν λογική χρήση εννοιών πλαισιωμένες με λέξεις.
«Ένας Παοκτσής, ένας Αρειανός και ένας Ηρακληδέας κάνουν τη βολτούλα τους στο Λευκό Πύργο και συζητάνε… Ο ένας φοράει μαύρα ρούχα, ο άλλος κίτρινα και ο άλλος μπλε. Λέει κάποια στιγμή ο Αρειανός:
-          Ρε σεις… έχετε προσέξει ότι σήμερα κανένας απ’ τους τρεις μας ΔΕΝ φοράει το χρώματα της ομάδας του;
-          Ε… και… σιγά το πράγμα
Απαντά αυτός που φορούσε μπλε. Τι ρούχα φορούσαν άραγε οι φίλοι μας;»
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: 
1)      Ο Παοκτής Μαύρα, Ο Αρειανός Μπλε και ο Ηρακλειδέας Κίτρινα
2)      Ο Παοκτής Μπλε, Ο Αρειανός Μαύρα και ο Ηρακλειδέας Κίτρινα
3)      Ο Παοκτής Μπλε, Ο Αρειανός Κίτρινα και ο Ηρακλειδέας Μαύρα
4)      Ο Παοκτής Κίτρινα, Ο Αρειανός Μπλε και ο Ηρακλειδέας Μαύρα
Παράδειγμα Αφηρημένης Λογικής: Τα παραδείγματα αφηρημένης λογικής έχουν ως σκοπό να αναδείξουν την δυνατότητα ανάπτυξης συλλογισμών των μαθητών αποφορτισμένες από κοινωνικές ιδέες.
«Ποιο σχήμα συμπληρώνει την παρακάτω σειρά;»
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:
         Α                Β                 Γ                 Δ 
Παράδειγμα Αριθμητικής Λογικής. Τα παραδείγματα αριθμητικής λογικής έχουν ως σκοπό να αναδείξουν την δυνατότητα αριθμητικών συλλογισμών των μαθητών.
Στην Α τάξη ενός Αθλητικού Λυκείου φοιτούν 100 μαθητές. Από αυτούς οι 90 παίζουν μπάσκετ, οι 90 παίζουν ποδόσφαιρο και οι 90 παίζουν βόλεϊ. Ποιος είναι ο μικρότερος δυνατός αριθμός μαθητών που παίζουν και τα 3 αθλήματα;
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: 
1)      90
2)      85
3)      75
4)      70



Περισσότερες πληροφορίες καθώς και θέματα από τους προηγούμενους δυο διαγωνισμούς LogiGame μπορείτε να αναζητήσετε στον ιστότοπο http://logilexigame.blogspot.gr/



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου